Kisah benar ini berlaku di US. Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yangbagus.
Suatu malam perempuan ini dalamperjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalanyang diambil pula agak tersorok dan tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.
Disebabkan hari yang agak sudah lewat,berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasatakut. Lebih-lebih lagi dia berjalan bersaorangan.
Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorongitu. Dia sudah mula rasa takut dan taksedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia bacaayat Kursi dengan penuh pengharapan agarAllah membantu dia disaat itu.
Masa dia melepasi tempat lelaki itu bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasibbaik lelaki itu buat tidak endah danperempuan ini selamat sampai ke rumahnya.
Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelakiyang tidak dikenali dekat lorong yangdia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putihyang dia lihat semalam adalah perogolitu.
Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspekmelalui kawad cam dan selepas siasatandilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.
Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebutwalhal dia keseorangan di masa tu, tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ketempat lain).
Dia pun tanya perogol itu..
“Why don’t you do anything to me on thatnight even though you know that I’m alone?” (Kenapa awak tak buat apa-apa kat sayamalam tu walaupun awak tau saya seorang je masa tu?)
Perogol tu jawab: “No, you are not alone. That night I saw two young man walking with you. One on your right side and the other onewas by your left side. If you were aloneof course you will be my victim.” (Tak, awak bukan berseorangan. Malam tusaya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak.Kalaulah awak sorang2 malam tu, sudahpasti awak jadi mangsa saya..)
Wanita ni rasa amat terkejut bila dengarpenjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursiyang dia baca malam itu.
p/s : MORAL CERITA INI???
Jika kita sebagai hambaNya menurutsegala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dengan kita danmemelihara kita. Wanita tadi pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjagabatas-batas yang ditetapkan Islam.Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjagahambaNya yang sentiasa ingat akan diriNya. "...Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikatmemeliharanya hingga subuh. Barang siapayang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya ..." [Dari Abdullah bin ‘Amr r.a.]
Sebuah kisah benar yang sangat sangat menarik pada pandangan ku... semoga kite semua mendapat pengajaran dan ilmu yang bermanfat... sebagai hamba kita seharusnya percaya dengan kemampuan senjata orang mukmin iaitu DOA…. semoga kita sentiasa dipeliara Allah dari kejahatan syaitan yang di rejam……
Friday, October 14, 2011
Saturday, October 1, 2011
saturday.......
Weekends are a bit like rainbows; they look good from a distance but disappear when you get up close to them. The rhythm of the weekend, with its birth, its planned gaieties, and its announced end, followed the rhythm of life and was a substitute for it
Life is a wretched gray Saturday, but it has to be lived through.How pleasant is Saturday night,
When I've tried all the week to be good,
And not spoke a word that was bad,
And obliged everyone that I could.
Life is a wretched gray Saturday, but it has to be lived through.How pleasant is Saturday night,
When I've tried all the week to be good,
And not spoke a word that was bad,
And obliged everyone that I could.
Wednesday, September 28, 2011
when it come to poet....
A WHISPER SWEET
Author: Joyce Hemsley Basket full of pretty posies
from the "you" I love,
both of us to talk together
under stars above.
A whisper sweet discloses
the magic that you feel,
I'm delighted with the roses,
roses tell me love is real.
We sing a song of rainbows
to the tune of a lullaby,
you and I both wearing halos
so in love ~ as time goes by.
Author: Joyce Hemsley Basket full of pretty posies
from the "you" I love,
both of us to talk together
under stars above.
A whisper sweet discloses
the magic that you feel,
I'm delighted with the roses,
roses tell me love is real.
We sing a song of rainbows
to the tune of a lullaby,
you and I both wearing halos
so in love ~ as time goes by.
Days Without You
Author: Mirelka I miss you so much day and night
I can't realise why you're gone
I just think I treat you right
but now I'm again alone
The days without you are so long
these days - without your kiss and smile
and I don't know what I've done wrong
I've been thinking of this for a while
A few questions that I need to know -
why does my heart feel so bad ?
why you could ever hurt me so ?
why can't I get you out of my head ?....
Now I'm standing here alone
with this weight upon my heart
wondering why you're gone
remembering our feelings from the start
In my mind I have all my memories in a range -
each moment spent with you
is unforgettable
but I can't realise what made you change
for me this is just un-get-able
I know I won't pull trough without you by my side
so baby come to me - don't run and hide
The only thing I want is to be with you
please honey - make my wish come true
Don't you know that you make my days count?
And I'm always happy when you're around
it doesn't matter what we do
as long as I'm here with YOU
Author: Mirelka I miss you so much day and night
I can't realise why you're gone
I just think I treat you right
but now I'm again alone
The days without you are so long
these days - without your kiss and smile
and I don't know what I've done wrong
I've been thinking of this for a while
A few questions that I need to know -
why does my heart feel so bad ?
why you could ever hurt me so ?
why can't I get you out of my head ?....
Now I'm standing here alone
with this weight upon my heart
wondering why you're gone
remembering our feelings from the start
In my mind I have all my memories in a range -
each moment spent with you
is unforgettable
but I can't realise what made you change
for me this is just un-get-able
I know I won't pull trough without you by my side
so baby come to me - don't run and hide
The only thing I want is to be with you
please honey - make my wish come true
Don't you know that you make my days count?
And I'm always happy when you're around
it doesn't matter what we do
as long as I'm here with YOU
Wednesday, December 15, 2010
let's talk about love..........
At least i know what love is...................like clouds love the sky,
......................ocean loves sand
...winter loves snow
while snow loves breeze...it's all connected...it's called unconditional love.......it's in our heart,if falling in love like taking off or flying,then love is like landing.......i've made the most importance discovery of my life...it's only in the mysterious equation of love that any logical reasons can be found.
the opposite of loneliness,it's not togetherness.it's is intimacy...for small creatures such as the vastness is bearable only through love...
Our soulmate is someone who shares our deepest longings, our sense of direction. When we're two balloons, and together our direction is up, chances are we've found the right person.
Monday, June 14, 2010
it all about life....
life is too short...so kiss slowly...laugh insanely..love truly...and..forgive quickly...;)
.....life is too short,grudges are a waste of perfect happiness..laugh when u can...apologize when u should...and let go of what u can't change...love deeply and forgive quickly...take chances and give everything and have no regrets..life is too short to be unhappy u have to take the good with the bad..smile when you're sad..love what u got and always remember what u had always forgive and never forget..learn from ur mistakes..people change,and thing go wrong...and always remember ............................life must go on!!!!!!!!!!
Monday, May 10, 2010
me,baby,jijah n me ...wInK!!wInk...
To be nobody but yourself in a world which is doing its best, night and day, to make you everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight; and never stop fighting
All my life I had been looking for something, and everywhere I turned someone tried to tell me what it was. I accepted their answers too, though they were often in contradiction and even self-contradictory. I was naïve. I was looking for myself and asking everyone except myself questions which I, and only I, could answer. It took me a long time and much painful boomeranging of my expectations to achieve a realization everyone else appears to have been born with: that I am nobody but myself.I am told to just be myself, but as much as I have practiced the impression, I am still no good at it. ~
Wednesday, June 10, 2009
walla...........
assallammualaikum.....huh baru abis cuti dah kene keje balik letih beb dah lama lepak kat umah malas laks nak kj..........borink sungguh kat opis baru ni nnt dah nak balik opis lama lagila borink................lg 2 minggu nak balik kl balik huhuhu memasing gah duk kira hari.........
Friday, November 2, 2001
tibe2 emo!!!
hai....lagi 2minit nak dekat pukul 6pm...sunset!!!!01.11.01 ari aper aku luper....actually aku duk rindu dekat dot...dot...heheheheehehe....hah! dah pukul 6.01pm....lagi berapa hari aku nak abiskan pratikal aku dekat resort ni...uptown girl lalalala(aku dok dengaq lagu west life la...hahahha)...ari ni aku poser lah...korang aku boring aku nak balik ASAP!!....ni lah atvt sepanjang aku pratikal kat Taman Negara Pahang....time koje jer tak best bile time outdoor hurmmm...tak yah cakap apa la...best ooo...2 pic bawah ni nama dia main tuibing best giler ooooo....ok geng chow!!!
.................in this evening alone(test omputih sat kalau ada yang salah diam2 sudah...) on my bed,writing some word,something that i can release my tension,i really disappointed of 'something','something'that i can't wrote here..let it in my heart let me keep this 'something' deep inside my heart...sometime i wonder where is my true friend as u know trully madly deeply friendship....the 'something' had broke my heart ...but who know the day where i can throw the 'something' throw it away far away from my side.....aku dah buka poser..alhamdulillah.....hahahahahah dah2 omputih pulak....ok nak dating pulak...hehehehehehe.....bye continue esok yer.....nak dating...nak dating...
Thursday, November 1, 2001
catatan pertama aku di mutiara taman negara...
dah hampir 2 minggu aku kat taman negara okey lah gak tempat dia iyelah tak penah2 aku naik bot sonok juga lah...
aku malas nak menghitung hari2 aku kat sini iyelah kalau dihitung karang lambat pulak!!raya ni aku tak tau macamana????nak ikut dd @ atun @ aku balik penang jer hurmmmmm....conflict nak balik ni bukan ape umah jauh aku pratikal jer kat sini balik kangg tambang lagi duit tu mak pak aku bukannye orang berada sederhana jer..tu aku kena berjimat elaun pratikal pun tak de dah tu camno?....mengeluh pula aku ni haiiiiii.....
lambatnya nak abis belajaq ni baru 1st sem dah mengeluh hai jijah2....aku kat sini dapat duduk kat front office depatment....boring sangat tapi staff semuanyer best2...hihihihihehehehehe...huahuahuahau....
......sebenarnya sejak 2menjak ni aku rasa mcm nak berenti belajar ajer tapi di sebabkan aku nak segulung diploma aku harus tempohi juga.......aku ni tension tapi aku tak tau apa punca yang membuatkan aku tension ni...haiyaaaa.....aku rasa macam nak bla jer dari resort ni dan nak berhenti belajar...tapi...aku tau Allah swt marah kalau buat macam tu kan....Tuhan kan sayang dan tolong orang yang bersabar....sabar itukan separuh daripada iman.......ok lah sambung besok lak aku nak...dating hahhahaahha....
i will be back...chow!!!
aku malas nak menghitung hari2 aku kat sini iyelah kalau dihitung karang lambat pulak!!raya ni aku tak tau macamana????nak ikut dd @ atun @ aku balik penang jer hurmmmmm....conflict nak balik ni bukan ape umah jauh aku pratikal jer kat sini balik kangg tambang lagi duit tu mak pak aku bukannye orang berada sederhana jer..tu aku kena berjimat elaun pratikal pun tak de dah tu camno?....mengeluh pula aku ni haiiiiii.....
lambatnya nak abis belajaq ni baru 1st sem dah mengeluh hai jijah2....aku kat sini dapat duduk kat front office depatment....boring sangat tapi staff semuanyer best2...hihihihihehehehehe...huahuahuahau....
i will be back...chow!!!
Subscribe to:
Posts (Atom)











